Omalovánky – abeceda
Už se blíží konec prázdnin. Dala jsem si za úkol naučit syna abecedu ve čtyřech jazycích (čeština, angličtina, španělština, francouzština). Už skvěle zvládá anglickou a španělskou, francouzskou a českou musíme dopilovat. Těmito jazyky mluvíme doma. Někdy je celkem náročné všechny jazyky nemixovat. Lenny za mnou zrovna včera přišel a říká mi: „A jako jablíčko.“ Odvodil si to z angličtiny (apple), proto je procvičování u nás doma opravdu nezbytné. Vytvořila jsem české omalovánky, abychom dohnali i tu češtinu.
Zde je odkaz ke stažení omalovánek. Doporučuji vytisknout dvě strany na jeden papír.
Tipy na extra aktivity
Ananas: Je ananas sladký, nebo slaný? Má ananas pecku?
Banán: Abychom mohli banán sníst, musíme ho ______. (oloupat)
Citron: Jak chutná citron? Patří citron do čaje?
Deštník: Deštník si bereme ven, když ______. (prší)
Elektrika: Na zásuvky, ve kterých je elektrika, se nesahá. K čemu potřebujeme elektřinu? (Objasněte dítěti, že je to nebezpečné.)
Fotbal: Jak se říká botám na fotbal? (kopačky → kopeme v nich do míče)
Glóbus: Co vidíme na glóbusu? (moře, oceány, kontinenty, hory atd.)
Had: Ukaž, jak se plazí had. Znáš nějaký druh hada? (užovka, slepýš, zmije, anakonda aj.)
Chobotnice: Chobotnice má dlouhá ______ a žije v ______. (chapadla; mořích nebo oceánech = slaných vodách)
Injekce: Kam se chodí na injekce? (k doktorovi, do nemocnice, do ordinace)
Jablko: Jakou barvu může mít jablíčko? (žlutou, zelenou, červenou, oranžovou či hnědou – shnilé)
Kazeta: Dnes posloucháme písničky na telefonu, v televizi, v rádiu, dřív se používaly ______. (kazety, desky, CD)
Lampa: Lampu musíme rozsvítit, když je ______. (tma)
Malina: Maliny jsou nedříve ______ a po uzrání ______. (zelené; červené, někdy i žluté)
Nit: Na co se používá nit? (na šití, vyšívání, zašívání záplat atd.)
Okurka: Máš rád/a okurky? Do kterých jídel se používají?
Pták: Vyber správné varianty → ptáci lezou/létají/zpívají/mluví/plavou/běhají. Největší pták je pštros, který snáší obrovská vejce a strká hlavu do písku. Běhá jako závodník.
Quinoa: Už jsi někdy jedl/a quinou? Víš, jak vypadá?
Ryba: Kde žijí ryby? (ve vodě, v mořích, oceánech)
Strom: Které ovoce roste na stromě? (jablka, hrušky, švestky, meruňky atd.)
Toust: S čím nejraději jíš toust? Umíš ho sám namazat?
Umyvadlo: V umyvadle si myjeme ______ a čistíme ______. (ruce, zuby)
Velryba: Velryba je jedním z největších/nejmenších živočichů na Zemi. (vyber správnou variantu → můžeme si říct velká ryba je velryba)
Walkman: To je přístroj, ve kterém se přehrávaly kazety. Co je do něj připojeno? (sluchátka)
Xylofon: Máš doma xylofon? Čím na něj hrajeme? (paličkami)
Yetti: Víš, kde žije yetti? Je to velký, sněžný muž a žije ______. (v horách, v jeskyni atd.)
Zip: Na kterém kousku oblečení máš zip? Znáš i suchý zip?